Period: 8.5.2004 - 22.5.2004
Put tamo: Split - Otranto - Messina - Stromboli - Lipari - Palermo
Put doma: Palermo - Catania - Split
Oficijelna web stranica: "Jedriličarski klub Samobor".

Slike by Tomislav Šakić, Marko Mikloušić, a par lošijih je mojih - scanirano s foto-papira

Podijeljeno je u dva dijela - prvi dio ovdje dolje ...  drugi dio s audio zapisom iz Otranta ovdje.

Da ja ovdje ne ponavljam isto ono što piše na JKS stranici, evo link na tekst napisan 3 dana nakon povratka: Zeljkov epilog.

Ovaj tu tekst je pak napisan kao podsjetnik za dio prezentacije DVD-a - tj. putopis, koji smo imali 21.9.2004 u prostorijama "Yacht cluba Zagreb" na Jarunu. Brojčani podaci su izvađeni iz brodskog dnevnika.
Planiramo još jedno pokazivanje slika i DVD-a, negdje u proljeće 2005.

Jarun oglas

Vjetar i more, brod - od Splita do Lipara

Subota. Krenuli smo po poluoblačnom vremenu – taman bio prolazak hladne fronte. Jugo palo, ostali valovi mrtvog mora. Subota vjetra ništa. Nevera nema. Odjavili se na Hvaru. Prošli izmedju Lastova i Sušca.

Nedjelja. Prelazak Jadrana do Otranta – rano ujutro uglavnom W 10-15 čv - puna jedra, oko 11h imali i drugi krat jer vjetar pojačao, kurs 150, nedjelja popodne stao vjetar, mrtvo more koje većina baš nije dobro podnosila – friško smo s posla došli, neusvirani. Popravljali windex na vrhu jarbola jer se zarotirao, lampica za motorno svjetlo nam otkazala...

Zalazak
Zalazak na putu prema Otrantu

Ponedjeljak. Od Otranta kad smo krenuli oko 12 h imali smo NE vjetar do 18 čv – krma, brzina 6.5 čv samo na genovu na tangunu. Sunčano. Oko nas još par jedrilica – orcaju, nismo sami. Promatramo poznata dva svjetionika koje prvi put vidimo iz blizine. Vjetra je bilo samo do Capo Santa Maria di Leuca - do kojih 15 h.  Miješano more oko rta.

CDO
Capo di Otranto

SMDL
Santa Maria Di Leuca

Večer i noć preko Tarantskog zaljeva. Nije se baš iskazao s vjetrom iako razni reporti koje smo prije čitali upozoravali su na snažne vjetrove ovdje. Bilo slabog vjetra sa SE, pa motor + genova 6čv. Noću dupini oko broda. Čaj i keksi. Zvijezde. Planktoni svijetle. Motoriramo - u par slučajeva odmotali genovu kad SE vjetar pojačavao.

Dup1
Dup2
Dupini i čarobne iskrice  - svjetlucanje mora oko njih, kao da su neke vile došle po nas

Utorak. Ujutro Squillacci zaljev – baš smo čitali peljar kako je to područje redovnog puhanja NW vjetra koji ponekad može biti vrlo jak. I oko 8h, stvarno zapuhao vjetar. NW 18 čv. Brzina 7.2. Puna jedra uz nagib 15-tak stupnjeva. Fino. Drugih jedrilica nema. Nakon 17 h vjetar oslabio. Kupanje, kornjača koja se sunčala na površini. Sunčano vrijeme. Dizali spinaker kad vjetar pao, ne zadugo. Dalje motorom.

CDS
Capo Spartivento u daljini - pogled prema W

Cala
Brdovita Calabria

Navečer prilazimo Capo Spartivento - protekao s vrlo malo južnog ili bez vjetra, uglavnom motor.

SC
Capo Spartivento napokon

Samp
Šampanjac za stari Capo

Srijeda U Messini noću oko 2 h jak južni vjetar – u dnevniku zapisano da je pojačao sa 7 na 31 čv. Kako je bilo oko 3:00, motoriramo i navigamo u duploj gvardiji kako bi među mnogim svjetlima grada i brodova u prolazu, našli luku tj. marinu. U prolazu vjetar kombiniran sa strujama, ali srećom nema većih valova. Pri ulazu u marinu "Nettuno" oglasio se na poziv VHF-om mornar u gumenjaku, pa nam pomogao kontrolirati pramac – pristajanje po jakom bočnom vjetru tako prošlo bez problema. Legenda o Scili kao čudovištu koje s obalnog klifa papa mornare i Haribdi kao vrtlogu koju usisava brodove, nije bez osnova. Ulazom u luku dominira veliki osvijetljeni kip Majke Božje ispod kojeg piše "Vos et ipsam civitatem benedicimus" - što vele da znači "Blagoslivljam tebe i cijeli tvoj grad". Vjetar nastavio tokom idućeg dana – max. 42 čv prema brodskom anemometru., a predvečer oslabio. Još nismo vidjeli tako prometnu luku - uz povremene prekide, svakih par minuta neki veliki trajekt ili putnički brod ulazi ili izlazi iz luke prema obali Calabrie. A imena brodova znakovita - najbolji je bio brodar "Bluvia", a brod im se zove "Fata Morgana" (dvije riječi).

Pushe
U luci malo puše

Nautica
nautica
Htio se vezati na nas, ali je ipak onda otišao na mol bokom....

Kojn
Brod je s jednom konjskom snagom!

Sic
Crkva koja umjesto zvonjave, lijepo svira "Ave maria"

Ako ih je većina takvih...NE VRAĆAMO SE VIŠE DOMA, POŠALJITE JOŠ LOVE  :-)

Auto
Nije se snašao u popodnevnoj gužvi

Mess
Marina "Nettuno" i Messinski tjesnac u pozadini - pogled prema N-NE

FM
Messinski tjesnac na najužem dijelu - pogled prema E

Konfiguracija obale s planinama na svakoj strani uzrokuje lokalne uvjete, različite od prognoze...bar se tako tješimo. Ne znamo kako je vani. Prognoza na kanalu 68 veli sutra za Tirensko more vjetar 4, variable direction, isolated thunderstorms.
Prema Stromboliju krenuli oko 22h po jugu koje oslabilo. Dobro napapani - sabljarka sa žara, tiramisu, vino itd... Na izlasku iz tjesnaca nema ga vise - vjetra. Noću vjetra bilo na mahove, više puta dizali jedra. Oblačno, visoka vlaga.

Četvrtak. Rano ujutro oko 6  h jutarnja kiša, oblačno, nebo se tek povremeno vidi. Vjetra -0. Obišli čudnovati Strombollichio po nekakvoj oblačnoj bonaci. Krenuli uz sjevernu obalu Strombolija prema zapadu. Kojih pola milje od obale. Neki vjetrić se spustio niz obronke Strombolija. Nama u bok. Sumnjivo – okolo ništa. Razmotali samo genovu pa da vidimo sto će biti. Motor još radi. Genova nam daje nesto brzine. Dolje doručak u punom jeku. Tu i tamo izleti neki sendvič za šljakere u gvardiji. Evo ga malo jači reful. Pa jos jači, i u par minuta skraćivanje genove jer su refuli postali dosta jaki. Razmišljamo o glavnom, ali ovi dolje viču da ne naginjemo brod. Ajde nećemo. Samo papajte, papajte pa idemo.10 sati dopodne.

Nebo
Izlazak sunca u Tirenskom moru

Str
Stromboli i njegov fumar u magli

Licchio
Strombollichio

Ali u idućih 15 minuta tako se raspuhalo da smo samo gledali što bi bilo da je ostala puna genova. Vjetar zapadni 30-35 čv, more sve grublje. Eol na djelu. Eol inače nije bog vjetra, već «samo» božanski čuvar olujnih vjetrova.
Ajmo rodeo – 2. krat, genova još manja. Kiša pa sunce se više puta izmijenili. Gore je kao u autopraoni. Pramac u par navrata kompletno uđe u val pa onda ostane stotine litara mora na palubi i prema cockpitu. Još da je koji dobroćudni "breaker", ne bi škodilo...

Str
Stromboli iza nas - pogled prema E

Lip
Pramac prema Liparima - pogled prema SW

Delphine
Lijepi brod na sidru u zavjetrini otoka Lipara

Slušam prognozu i sad naravno vele vjetar 7, more 5 - rough. Outlook za idućih 12 sati vjetar W 6. Očito nas je pogodio isolated thunderstorm u sklopu hladne fronte. Odlučujemo otpasti od kursa još više prema jugu i to nam je laška orca. Ne može biti bolje. Do sada smo razmišljali o direktnom kursu prema Palermu. Ipak nismo sami – u daljini još dvije jedrilice. Kurs prema Liparima – najvećem otoku gdje pristali u 14 h, ispod lijepog zamka vezani bokom na prazan mol.

Bokom
Marina Corta - piše u peljaru

Jugo
Još ih ima takvih (auta...)

Corta
Lipari - marina Corta

Ulica

Crkva
Lijepa mjesna crkva u Liparima

Jug
Pogled s vrha marine Corta prema jugu - Vulcano u pozadini

Popodne oko 17 h krenuli prema Palermu – već u prolazu između Vulcana i Lipara nas dočekalo grubo more. Vjetar možda slabiji. I dalje zapadni, ali nam se čini da je more jače. Polako pada noc. Osjećamo umor, a spavati se ne da.

Vulc
Otok Vulcano i glavni krater - pogled prema S

Nepri
Punta Lipara gledana s juga, iz prolaza

Hridi
Ista punta iz drugog kuta - zapadna strana otoka Lipara

Kurs cca 220 - prema sjevernoj obali Sicilije.
Na kraju prve stranice, bliže obali, križamo jednom i opet se udaljavamo od obale. Tada pitanje – da li orcati, a kut u orcu nam nije nešto ili se šuljati uz obalu motorom. Odabiremo "chicken" varijantu – motoriramo uz obalu, vjetra je manje, a valovi su možda 0.5m. Iako neugodno tuku u provu, može se spavati. Nije regata...
Problem sa E431 – prednje kabine – ispada se iz kreveta, kad je brod nagnut. Ne daj bog ispast s gornjeg kata. Krsto i ja već drugu - treću noć muku mučimo kako se zahaklati.