Period: 9.11.2002 - 23.11.2002
Put tamo: Primošten - Krf - Korint - Aigina - Milos - Santorini
Put doma: Santorini - Ios - Rt Sounion - Hydra - Korint. prolaz - Levkas - Otranto - Primošten
Oficijelna web stranica: Yacht club skipper - Maribor

Slike by Peter Mernik & Vedran Ivanović.

Podijeljeno je u četiri dijela - prvi dio ovdje ispod  ...  drugi dio  ...   treći dio  ...  četvrti dio

Jesenski dan, petak popodne, zubato sunce, Martinje pred vratima. Pretačem vino, guštam, tučem bademe, a razmišljam o nigdječemu. Zakazano vikend jedrenje na malom Elanu 19 propalo zbog obaveza drugog člana posade. To je to, svi imaju puno posla, kraj godine, radi se punom parom. A ja trenutno nezaposlen - vremena imam, novaca nemam, ali ima još stvari koje mogu prodati! Za zadnje ostavljam pojačalo, zvučnike i CD, a PC je već otišao...
Tako pravim planove, kad zvoni mobitel. Iznenađenje - prijatelj Vedran iz Bruneka, zove na dvotjednu đitu do Egejskog mora i natrag jer, jedan član ekipe im se razbolio u zadnji čas. Brod - Grand Soleil 40, ukrcavanje - sutra ujutro! Razmišljam kojih 1 minutu, Vedran za to vrijeme spominje kud se ide, ekipu koja ide, novce kolko košta, kao da ga ne čujem. Ma idem. I sad onaj slatki osjećaj užurbanosti, potrebno se još spremiti, ali ide se. Znao sam ja kad treba dati otkaz...!

Od Primoštena do Korinta

Ekipu srećem u subotu ujutro u marini Kremik. Skiper nam je Peter Mernik, a posada smo Iztok Krajnc, Matjaž Gorički i Janko Bohak iz "Yacht kluba Skipper" iz Maribora, te Vedran i moja malenkost.
Dogovoreno je da prvo odjedrimo i regatu - "NCP Winter cup". Još i to...pa ne može bolje. Brod je Grand Soleil 40 - NAJANA. Mmm...tamnoplavi, nova linija Grand Soleila.

Brod
Grand Soleil 40 - na vezu u Korintu

Polazak iz Primoštena uz regatavanje (NCP Winter kup 2002).
Krenusmo u regatu s dobro opterećenim brodom pripremljenim za dvotjedno jedrenje. Osim jedara, hrane i pića imali smo i gomilu alata te raznog materijala za eventualne improvizacije. Treba se pripremiti za Egejsko more. Kako sam ja uletio u zadnji čas, nisam sudjelovao u pripremama i samo gledam gdje će sve to stati.
Brzo nakon isplovljavanja, već je malo do procedure starta, gasi nam se motor. Ok - i treba biti ugašen u regati, ali nešto ne valja. Vedri brzo nalazi uzrok - ventilić na dovodu goriva se samo tako zatvorio. Žurimo na start. Na kraju regate, nakon dva plova nismo bili ni tako loši - u prvoj četvrtini. Zadovoljni smo i nakon prolaska kroz cilj odmah krećemo prema Korčuli, gdje bi trebali stići negdje pred jutro. Tješimo se kao "što bi tek bilo da smo grizli...".

Regata
Regataa
NCP Winter Cup

Nedjelja ujutro. Na Korčuli obavismo formalnosti oko carinskog pregleda, dotakanja goriva i vode. Uskoro po finoj buri od kojih 25 čv jedrimo prema Mljetu, pa van teritorijalnih voda, kurs prema Otrantskom prolazu. Uživamo u jedrenju kao prasci i brzo obala nestaje iza nas.

Jedr
Na otvorenom...

Drugog dana, nasred Jadrana, bura slabi i okreće na slabi NW vjetar. Nakon jedrenja genakerom, ipak palimo motor kako bi nam putna brzina bila oko 5 - 6 čv.
E tu nasred mora bacaju se panule... I plaćam danak neiskustvu - nešto je zagrizlo na 18 cm red-head Rapalu i bez zastoja multiplikator počne zujati. Primim kočnicu i čim sam malo zategao, zujanja nestade. Ode naša Rapala i kojih 5 m predveza. Sramim se do kraja dana.
Ispred prolaza između albanske obale i Krfa smo u utorak rano ujutro. Dosta je hladno, jedrimo. Još prije svitanja na obzoru vidim neke autobuse...tj. velike trajekte - brzo se pojavljuju i isto tako odlaze, a navigacijska svjetla jedva vidimo od gomile kabinskih svjetala.
Stiglo jutro i čim smo prošli kroz spomenuti prolaz, iznenadila nas je toplina zraka i mora. Nekad, 60-tih godina prošlog stoljeća, tu su Albanci znali zapucat prema stranom brodu ako bi se previše približio obali. Vjetar stao i motoriramo do Krfa.

Ispred krfa
Ulaz u krfski kanal - u pozadini Albanska obala

Ne nalazimo neki carinski gat, pa smo se privezali za operativnu obalu, a Peter i Vedran otišli na carinu. Nakon sat vremena i 115 EUR lakši, odlazimo na drugi gat gdje možemo duže ostati. Dobra vijest - u ostalim lukama nećemo morati tražiti lučke kapetanije i prijavljivati se. Prvi susret s grčkim kopnom provodimo u Internet caffeu radi e-mailova i prognoze, a zatim u laganoj šetnji.

Krf
Prirodne ljepote grada Krfa

Do predvečerja ostajemo u Krfu, a onda krećemo dalje prema jugu. Idemo prema Ithaci, ostavljajući otok Levkas po lijevom boku.
Prema Ithaci - e tu smo imali lijepo noćno jedrenje. Baš sam imao dobru noćnu gvardiju - bočni NE vjetar, prosječno 25 čv. Skraćenim jedrom brzina ne pada ispod 7 čv. Ne brinem za spavanje jer kad si u gvardiji baš je guba.

LevkasLevkas
Levkas jugozapadna obala - poznate litice i plaža gdje su prema legendama
skončali razni likovi - što zbog nesretnih ljubavi, što zbog neslaganja s vlastima...

Noc Kefalonia
Mali detalj noćnog jedrenja

Kefalonija ispred
Stranica orce prema Kefaloniji

Ithaca
Vira i prema Ithaci

Iza nas Kefalonija

Nakon obilaska južne punte Levkasa, u srijedu ujutro uplovljavamo u kanal između Ithace i Kefalonije. Vjetar slabi i okreće na nekakav jugo, sunčano je. Otoci su lijepi i šumoviti. Na obali Ithace sa strane Kefalonije samo lijepi ljetnikovci i ubave plažice. Orca, viramo između otoka i uživamo. Odjednom poznati zvuk multiplikatora i uskoro, prva ribica je vani. Luc od kojih 30 cm dužine. Odmah ga čistimo i spremamo ražanj...pardon, pećnicu.

Riba1
Ribica broj 1

Dalje prema Korintu plovimo više motorom, nego jedrima. Lijep zalazak sunca.

Zalaz Patras
Zalazak sunca na ulazu u Patraški kanal

Ne grizu ribe, nema vjetra. Kasno navečer smo smo pred Naupaktosom tj. povijesnim Lepantom - mjestom povijesne bitke iz 16. stoljeća. Patraški kanal ipak lakše prolazimo s mislima na Egejsko more.

Četvrtak ujutro - napokon Korint. Vjetra i dalje ništa. Vežemo se na novi dograđeni mol, more mirno, sunčano je i jedina smo jedrilica tu. Priključak za vodu nalazimo na peti mola i u tom obilju vode pada i tuširanje. Dio ekipe odlazi do grada - slanje mailova i provjera prognoze, a dio sređuje brod. Ali nismo se dugo opuštali, zadovoljni i isprani krećemo prema ulazu u Korintski kanal.

Korint
Ono što piše

Benzinska u Korintu - točno - samo tabla! Nazvali mi gosp. Kapsalakisa, a on baš sad izvan grada i ne može doći. Sorry. S djecom je van grada. Ništa - morali smo uzeti one specijalne mini japanske kanistere od 10 litara u ruke i do benzinske stanice u gradu...

Šareni ribarski brodići u luci

Na ulazu u Korintski kanal srećemo prvu jedrilicu - "Babytonga" - pod engleskom zastavom. Imali su ljepšeg kormilara nego mi! Zajedno prolazimo kroz kanal što je ipak poseban doživljaj i uplovljavamo u Saronski zaljev.